Na hlavní scéně Divadla loutek

vloženo: 05.04.2019           komentářů: 0

Na hlavní scéně Divadla loutek řádí loupežnické bandy ze severu

Dnes v pátek 5. dubna v 17 hodin proběhne na hlavní scéně Divadla loutek Ostrava premiéra inscenace Ronja, dcera loupežníka. Známý knižní titul švédské spisovatelky Astrid Lindgrenové pro Divadlo loutek Ostrava zdramatizovala Daniela Jirmanová, režie se ujal Martin Tichý.

Novinka v repertoáru ostravského Divadla loutek vypráví příběh o přátelství tak silném, že dokáže smířit i dva znepřátelené loupežnické rody. Inscenace v režii Martina Tichého Ronja, dcera loupežníka bude mít premiéru v pátek 5. dubna v 17 hodin na hlavní scéně Divadla loutek Ostrava. Jevištní adaptaci knižní předlohy připravila Daniela Jirmanová. Jak sama říká, neměla potřebu na příběhu nic zásadního měnit. K adaptaci proto přistupovala s respektem a pokorou. „Pochopitelně se na jeviště nedá přenést úplně vše, co je v knize. Chtěli jsme ale zachovat hlavní motivy a atmosféru, a to se nám, doufám, podařilo,“ dodává.

Ronja a Birk jsou děti dvou znepřátelených loupežnických rodů. Na jevišti poznávají tajemný severský les, krásnou divokou přírodu i nadpřirozené tvory, kteří v ní žijí. Jejich přátelství musí nejdříve obstát v mnoha těžkých zkouškách, aby nakonec dokázalo smířit i ony dvě loupežnické tlupy a především jejich tvrdohlavé náčelníky.

O hudbu k inscenaci se postaral Pavel Helebrand, loutky hrají Karolína Hýsková, Božena Homolková, Lenka Sedláčkovám Martin Legerski, Aleš Petrič a Petr Sedláček. Jedná se především o klasické dřevěné marionety. Spolu se scénografií a kostýmy je navrhl výtvarník Robert Smolík. Diváci mohou jeho divadelní práci znát především z libereckého Naivního divadla, či z inscenací pražského loutkového souboru Buchty a loutky. Podílel se rovněž na výpravě k loutkovému filmu režiséra Radka Berana a výtvarníka Františka Antonína Skály Malý pán (2014) a vytvořil také scénografii loňské vánoční pohádky České televize Čertí brko (2018). V případě inscenace Ronja, dcera loupežníka se jedná o první Smolíkovu spolupráci s Divadlem loutek Ostrava.